PEGANGAN HIDUP

Katakanlah: "Sesungguhnya solatku dan ibadatku, hidupku dan matiku hanyalah untuk ALLAH Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam".

REZEKI

Rabu, 17 Ogos 2011

MOHON PADANYA BERSAMA TANGISAN



"Ya Allah, curahkanlah rahmat kepadaku dengan Al-Quran, dan jadikan Al-Quran sebagai pemimpin, cahaya, petunjuk dan rahmat bagiku. Ya Allah, ingatkan aku terhadap apa yang telah aku lupakan dari Al-Quran. Ajarilah aku apa2 yg belum aku ketahui dari Al-Quran. Anugerahilah aku kemampuan... untuk senantiasa membacanya sepanjang malam dan siang. Jadikanlah Al-Quran hujjah bagiku (yang dapat menyelamatkanku) wahai Tuhan semesta alam."

"Ya Allah, perbaikilah agamaku,sebagai pedoman hidup dalam segala urusanku. Perbaikilah duniaku, tempat kehidupanku. Baguskanlah akhiratku, tempat kembaliku. Jadikanlah hidupku sebagai tempat utk melaksanakan segala kebajikan dan jadikanlah matiku sebagai peristirehatan akhir bagiku dari segala keburukan/kejahatan."

"Ya Allah jadikanlah daku hamba-Mu yg banyak mengingat-Mu, banyak mensyukuri nikmat-Mu dan tunduk patuh atas perintah-Mu serta khusyuk dalam beribadah pd-Mu"

"Ya Allah masukkan kami dalam syurga-Mu dan lindungi kami dari azab neraka-Mu"
Ya Allah terimalah solatku, puasaku, seluruh ibadahku dan doa2ku"

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REZEKI

REZEKI

TOP 5 KOMENTAR

KOMEN LA

KOMEN LA LAGI

REZEKI

REZEKI

churp me

ads

churp me

ads

BERITA SEMASA