PEGANGAN HIDUP

Katakanlah: "Sesungguhnya solatku dan ibadatku, hidupku dan matiku hanyalah untuk ALLAH Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam".

REZEKI

Selasa, 12 Julai 2011

PESAN MAK BIDAN

URUT MENGGUNAKAN ULAR

Aku terpaksa ambik cuti kecemasan hari ni, baru semalam anakku Aina Adriana bagitau cikgu suruh waris hadir Hari Anugerah Cemerlang Sekolah. Mulanya aku tak mahu pergi tapi tengok dia macam dah nak merajuk, aku janji akan pergi lewat sikit. Aku gagahkan juga pergi jam 8.30 pagi walaupun waktu itu aku sakit perut, cirit birit dah 5 kali keluar masuk toilet. Pil Chi Kit Teck Aun Cap Burung Rajawali dan Menara Kuil dah sepaket aku telan tapi tak menjadi. Dah la sakit perut, perut kosong masuk angin, kepala pun mula la pusing semacam. Masa menunggu Aina nak ambil hadiah, aku rasa macam nak pitam. Bersandar je kat kerusi dengan muka pucat. Sampai giliran Aina, rupanya waris juga kena naik ke pentas temankan anak ambik hadiah dan waris diberi bunga telur. Terpaksa la aku jalan pelan-pelan, Alhamdulillah tak jadi apa-apa, dibuatnya aku pitam atas pentas, masuk berita utama la esok "Ibu Pitam di Hari Anugerah Cemerlang Anak".

Selesai bab Hari Anugerah tu, tiba-tiba waktu bangun dari kerusi, urat pinggang pulak 'meletup'. Ya Allah sakitnya sampai tak boleh bernafas dengan betul dan nak tunduk pun tak boleh. Macammana sakit sekalipun aku kena drive sendiri jugak balik rumah. Dengan kekuatan yang ada Alhamdulillah aku sampai juga ke rumah. Apalagi cepat-cepat sapu minyak panas dan cuba berbaring. Sakit tetap tak hilang, akhirnya aku telefon Mak Bidan minta datang tolong urutkan aku. Mak bidan kata aku kurang exercise, banyak duduk je main facebook dan berblog (fb dan blog tu aku terasa sendiri), urat-urat dah masuk angin, peranakan tak betul...bla...bla...bla....Mcm2 mak bidan berleter kat aku. Dia pesan jangan makan benda-benda berangin (kipas angin kut). Bangun pagi kena senaman lunjur kaki dan tunduk sampai lantai. Aku nak bongkokkan sikit pun dah sakit, keras badan. Mak bidan pesan jangan makan nasi malam (maksud dia dinner la tu), tak elok, badan lemah. Laaa...dah lapar nak buat macamana. Spesis nasi tak boleh nak buat apa. Tak makan nasi sehari tak boleh duduk. Dah kena berleter dekat 2 jam, nak balik dia pesan lagi jangan main air lepas mengurut (tak boleh mandi ke?). Lepas tu baru dia bagitau boleh mandi tapi seeloknya mandi air panas lepas 2 jam mengurut. Garu kepala aku ingatkan jam 8 mlm baru boleh mandi....

p/s: Aku buat nasi goreng mlm ni, mkn sepinggan je....tak dengar pesan mak bidan
      Aku mandi tadi pukul 7 mlm dengan air sejuk je...tak dengar lagi pesan mak bidan
      Aku duduk lama mengadap laptop main fb, berblog...tak dengar juga pesan mak bidan

     * GAMBAR BERURUT DENGAN MENGGUNAKAN ULAR TU BUKAN GAMBAR AKU YE!     

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REZEKI

REZEKI

TOP 5 KOMENTAR

KOMEN LA

KOMEN LA LAGI

REZEKI

REZEKI

churp me

ads

churp me

ads

BERITA SEMASA