PEGANGAN HIDUP

Katakanlah: "Sesungguhnya solatku dan ibadatku, hidupku dan matiku hanyalah untuk ALLAH Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam".

REZEKI

Selasa, 22 Julai 2008

PESANAN NABI MUHAMMAD S.A.W KEPADA WANITA


Wahai Ibu-Ibu

Wahai Kakak-Kakak

Wahai Teman-Teman

Wahai Adik-Adik

Wahai Anak-Anak


Dengarlah pesanan Rasulullah s.a.w untuk kita semua sebagai seorang wanita

Dari Hassan bin Zaid menceritakan telah bersabda Rasulullah s.a.w

"Aku berdiri di pintu Syurga, kebanyakan yang masuk ialah golongan orang miskin dan golongan orang kaya tertahan di luar pintu Syurga kerana di hisab. Selain dari itu ahli Neraka diperintah masuk ke dalam Neraka dan aku lihat kebanyakan yang masuk Neraka adalah PEREMPUAN".


"Aku lihat api Neraka, tidak pernah aku melihatnya seperti hari ini, kerana ada pandangan yang paling dahsyat di dalamnya sebab aku saksikan kebanyakan ahli Neraka itu adalah PEREMPUAN. Rasulullah s.a.w ditanya, "mengapa Ya Rasulullah?". Jawab Baginda, "Perempuan itu menghufukan (menghindarkan) suaminya dan menghufukan insan. Jikalau engkau berbuat baik padanya seberapa banyakpun, dia masih merasa belum puas hati dan belum cukup".


Takutlah kita mendengar peringatan dari Rasulullah s.a.w ini.


Wahai Saudari, Sabda Rasulullah lagi:

"Seseorang perempuan itu apabila ia mengerjakan sembahyang lima waktunya, berpuasa pada bulan Ramadhan, dan memelihara kehormatannya, dan taat kepada suaminya, masuklah ia ke Syurga dari sebarang pintu yang dikehendaki".


Seorang perempuan biasanya sangat taat dalam menunaikan solat, patuh menunaikan puasa dan setia kepada suami tetapi sangat sedikit perempuan yang mampu 'memelihara kehormatannya'. Salah satu cara memelihara kehormatan ialah dengan MENUTUP AURAT.


Wahai saudari, marilah kita menjaga aurat kita. Tidak perlu bertangguh lagi sehingga esok, minggu depan, bulan depan atau tahun depan. APAKAH KITA PASTI BILA UMUR KITA AKAN BERAKHIR.......???


"Wahai Tuhan ku tak layak masuk SyurgaMu

Namun tak pula aku sanggup ke NerakaMu

Ampunkan dosaku terimalah taubatku

Sesungguhnya Engkaulah pengampun dosa besar hambaMu"


ALLAHHU AKBAR ALLAHHU AKBAR ALLAHHUAKBAR


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REZEKI

REZEKI

TOP 5 KOMENTAR

KOMEN LA

KOMEN LA LAGI

REZEKI

REZEKI

churp me

ads

churp me

ads

BERITA SEMASA