PEGANGAN HIDUP

Katakanlah: "Sesungguhnya solatku dan ibadatku, hidupku dan matiku hanyalah untuk ALLAH Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam".

REZEKI

Jumaat, 10 Februari 2012

ADA APA DENGAN JUMAAT

Abu Hurairah berkata Rasulullah bersabda: ” Sesungguhnya pada hari Jumaat terdapat waktu mustajab bila seorang hamba muslim melaksanakan solat dan memohon sesuatu kepada Allah pada waktu itu, nescaya Allah akan mengabulkannya. Rasulullah mengisyaratkan dengan tangannya menggambarkan sedikitnya waktu itu (H. Muttafaqun Alaih)
Selamat Hari Jumaat buat semua blogger dan para pembaca yang budiman. Hari ini akak bercuti...maklum orang Kedah dan kerja dengan kerajaan jadi hari ni la masa untuk bersama keluarga. Hari ni la masa nak mengemas rumah, memasak macam-macam resepi, lebih sikit la dari hari biasa. Lepas suami balik dari solat jumaat kami sekeluarga biasanya keluar shopping. Selesai shopping pergi ziarah mak dan ayah dan juga kalau sempat pergi rumah saudara-mara. Macam tu la selalu kami sekeluarga habiskan masa cuti hari minggu. Hari Sabtu pun macam tu, pagi duduk di rumah, bila petang je mula keluar bawa anak jalan-jalan.
Petang ni pun dah ada plan. Anak bongsu akak pun dah tanya tadi "mak! petang ni nak pi mana?". Kaki jalan jugak dia ...macam mak dia. Ada duit sikit, teringat nak jalan ja.
Jommm pi jalan-jalan, jauh berjalan banyak pandangan, lama hidup banyak pengalaman macam orang kat bawah ni
Saya Sayang Mak Saya

   

1 ulasan:

[PCL] berkata...

salam org utara...org umh sy org SP...singgah2 sini.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REZEKI

REZEKI

TOP 5 KOMENTAR

KOMEN LA

KOMEN LA LAGI

REZEKI

REZEKI

churp me

ads

churp me

ads

BERITA SEMASA